lördag 16 maj 2009

Stark som en tiger! (eller panter, eller något annat)


Nämen vad nu? Den här gången har det inte gått en hel evighet sedan sist. Så kan det också bli. Jaha och vad ska jag skriva om idag då? Funderar! Nu har jag tänkt klart. Det är bäst att passa sig så man inte överanstränger den lilla hjärna man har.

Nu har jag lyckats nå ännu ett delmål när det gäller min viktminskning. Tio kilo har jag tappat och gissa om det känns skönt. Konditionen ökar, jag orkar mycket mer. Det är kul att kämpa med dieten, att avstå all "vanlig" mat, att träna, promenera och cykla när man ser resultat.

Folk börjar faktiskt märka att något har hänt och flera har frågat mig vad jag satt för slutmål, men det har jag inte. Det känns genast som mycket svårare om jag börjar tänka i de banorna, så jag fortsätter nog som hittills. Tar fem kilo i taget, för då känns det som ett överkomligt mål.

En annan vinst jag gjort är att mitt sockervärde ligger så bra så jag får sänka insulindosen i stort sett hela tiden. Förhoppningsvis blir det så att jag slipper insulinet helt och hållet så småningom.

Just nu känner jag mig stark som en tiger. Det går att leva på Modi Fast och avstå mat när man ser vilka effekter och vinster det ger. Men efter dessa sexton veckor med ModiFast kommer prövningarna. Det är då det gäller att fortsätta viktnedgången. Det är klart att jag ska klara det också. Jag känner ju hela tiden hurstora hälsovinsterna är och så tänker jag på en annan sak. Jag klarade ju att sluta röka efter trettiosju år och då är det väl klar att jag fixar att gå ner i vikt också.

3 kommentarer:

stek sa...

Bra kämpat Solbritt..

själv har jag inte funnit motivationen ännu, den försvann för ett bra tag sen efter att jag gått ner 6 kg. för snart ett år sen

nu är man visserligen på vög neråt igen, men efter en lätt uppgång (som det ju verkar funka)

Kekke sa...

Världsklass! Och en bra sak är ju att den mesta av LCD-maten är god också.

solan sa...

Ja god och god, det kan ju diskuteras efter fjorton veckor om jag kan påstå att jag längtar efter potatis o purjolökssoppa eller sparrissoppa, som är de enda varma alternativen. Däremot finns det ju fler att välja på när det gäller dryckerna och det ger ju resultat, det ger en motivation att fortsätta de två resterande veckorna också. Invägningen idag på Skönvikt visade på en viktnedgång på tolv kilo och det är jag nöjd med.